Minn Kota med I-pilot

Båten är sedan två veckor uppe på land. Tanken är att förutom genomföra en hel del vanligt underhåll montera och installera min nya elmotor.

Det är en kraftfull 24v 80lbs Minn kota jag köpt. Motorn kommer sitta monterad i fören och styrs med en fjärrkontroll som hänger runt halsen. Dessutom har den en funktion som kallas för i-pilot...

fin havsöring 60cm

Fler havsöringar

Nu har jag varit ledig i några dagar så jag passar på att lägga in en fångstrapport. Senaste tidens fiske efter skärgårdens silverraketer har varit riktigt bra. Vi har landat minst en öring i båten varje tur och även tappat en hel del, varav en riktigt fin (4+). Vi har också tappat en finare öring på linbrott...

fin havsöring 3 kg

Fint havsöringsfiske

Idag var jag ute med Stefan Laan på havsöringsfiske. Stefan som är en gammal inbiten silverjägare sedan tidigare ville hitta tillbaka till sin favoritfisk och få tillbaka gnistan lite. Vi trotsade vinterstormarna och gav oss ut på fladerna...

fet vårgädda

Fina storlekar på gäddorna

Gäddfisket har överlag varit ganska trögt sista tiden. Förmodligen på grund av finvädret men de verkar vara helt färdiga med leken nu i alla fall.

I fredags var jag ute med Christer och Kerstin från Skåne. Christer hade fått en lång-weekend med en dags fiske...

uffe med vårgädda

Fångstrapport

Har varit ute på en del turer senaste tiden. Sist ut var Uffe & CO som skulle pröva på gädda igen. Vi skulle fiska fredag och lördag var tanken. Fredagens fiske var riktigt dåligt. Det kom endast upp 8 gäddor dag 1 men dag 2 var desto bättre...

havsöring i grym kondis

Samlad fångstrapport

Här kommer en samlad rapport från fisketurerna senaste 2 veckorna.

Jag var ute på havsöringsfiske med Johan Thelander och resultatet var fantastiskt. 3 havsöringar i båten varav två var godkända. Dock tappade vi 6 stycken och hade minst 10-15 st följare. Vi hade kontakt med nästan...

7 kg gädda

6,8 kg i topp på senaste guidningen

Jag var ute med ett riktigt skönt gäng grabbar på gäddfiske. Dagen började bra med en 4+ i femte kastet. Därefter hade vi svårt att hitta fisk. Vi gör en liten förflyttning och hittar omedelbart en fin kant...

Nästan soppatorsk

Jag var otrolig nära att få soppatorsk när jag trailade från Norrtälje ner till Trosa efter lite fiske på annan ort. Vi gled bokstavligen talat in på macken...

Fint dubbelhugg!

Johan har två fina efterföljare i ett kast. Han gör ett vevstopp och Pang! så sitter den ena på kroken men den andra simmade vidare. - "Den andra såg större ut" säger Johan...

Guidning i grisväder

Christoffer som länge jagat ett nytt personligt rekord och som varit ut med mig flera gånger har vid ett flertal tillfällen blivit snuvad på sin rekordgädda. Denna gången var det dock hans tur med en fin gädda på 6,04 kg. Jag är övertygad om att det blir en ännu större snart. Måste ju slå pappa Magnus rekord på 7,86...

103 gäddor på två dagar

Har varit och fiskat två dagar i Trosa skärgård med riktigt bra resultat. Vi fick hela 103 gäddor på två dagars fiske!

Låter lite motsägelsefullt kanske men det var inte helt lätt fiske...

Lyckad säsongspremiär

Det blev säsongspremiär förra helgen och fisket var bra. Normalt kan det vara riktigt tjurigt direkt när isen gått men trots detta lyckades vi lura upp 15 gäddor varav 5st var över 5 kg...

Isbrytning

Idag när vi skulle ut på havsöringsfiske fick vi bryta 2 cm is för att kunna komma ut. Hela inloppet till Trosa var det ett islock men väl ute var det öppet och fint vatten...

Årets första 10+ gädda

Idag var jag ute på en tur själv i båten. Det var en fin vinterdag i januari och isfritt trots kallt väder. Jag skulle egentligen bara ut och "rasta" själen så jag hade inte mycket utrustning med mig. Klart jag drar årets första 10+ redan efter 15 minuters fiske då...